Διαδικτυακό σεμινάριο Μasterclass



Από το Θεατρικό Έργο στο Εκπαιδευτικό Δράμα και Θέατρο (Drama and Τheatre in Education).


Από τον Chris Cooper.

Το master class απευθύνεται σε όσους δραστηριοποιούνται εκπαιδευτικά και καλλιτεχνικά σε ομάδες παιδιών και εφήβων. Αφορά όσους έχουν παρακολουθήσει στο παρελθόν σεμινάρια με εισηγητή τον Chris Cooper αλλά και όσους επιθυμούν να τον παρακολουθήσουν για πρώτη φορά.

To διαδικτυακό master class είναι διάρκειας δέκα ωρών και θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας του Zoom.

Θα εστιάσουμε κυρίως στην μελέτη και συζήτηση του θεατρικού έργου, στη σύνδεσή του με το εκπαιδευτικό δράμα και θέατρο (drama and theatre in education). Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις διαδικτυακές διδασκαλίες του Chris Cooper στις ομάδες παιδιών και εφήβων του εργαστηρίου.

Λογω αυξημένης ζήτησης, ανοίγει δεύτερη ομάδα για το Μaster class.

Ημέρες και ώρες διεξαγωγής:
Σάββατο 20/3
11.00-13.30 (Ομάδα 1) / 18.00-20.30 (Ομάδα 2)
Κυριακή 21/3 11.00-13.30 (Ομάδα 1) / 18.00-20.30 (Ομάδα 2)
Σάββατο 27/3 11.00-13.30 (Ομάδα 1) / 18.00-20.30 (Ομάδα 2)
Κυριακή 28/3 11.00-13.30 (Ομάδα 1) / 18.00-20.30 (Ομάδα 2)
Το κόστος του διαδικτυακού σεμιναρίου είναι 80 ευρώ.
Δίνονται βεβαιώσεις παρακολούθησης σε όλους τους συμμετέχοντες.
H διδασκαλία γίνεται στα αγγλικά.

Για πληροφορίες και εγγραφές:
Υπεύθυνη Εποπτείας του Εργαστηρίου: Αντωνία Βλάχου
(6977843378)
info@ergastiritheatroukalogeropoulou.com

Πιο αναλυτικά από τον ίδιο τον Chris Cooper:

Living on the edge: The importance of drama event in theatre for children and young people


We are living on the edge. In the post-Covid world, amidst disconnection and isolation, we often lament the need to return to ‘normal’. But perhaps we should be more cautious about what we wish for. ‘Normality’ was embodied by the rapidly widening gulf between rich and poor nations, and the rich and poor within nations states. Pre-Covid, ‘normality’ presided over the rapacious depletion of the world’s resources, the 6th great extinction of species, a climate catastrophe that it is unable to address, not least because globalisation is predicated on a model, of constant growth and relentless consumption which puts profit before need, and literally poisons the earth, rivers and seas we rely on, and the air that we breathe. But it also brought about a desire for change and resistance – Extinction Rebellion, Me Too, Black Lives Matter to name some of the most prominent; movements of people drawn to connect and for whom a return to normal is not an option.

One year one from the beginning of the pandemic society remains polarised, and we remain in both a physical and spiritual lockdown. This is the world theatre makers have a responsibility to understand and make meaning of, to dramatize, in the theatre we create with and for young people. We have no choice because this reality defines the human condition. It is a complex and contradictory exploration of the relationship between self and society.

In an age of fake news and ideological manipulation it is increasingly difficult to find the freedom to make a connection; to know our selves, to imagine the real and raise our sights above the actual in order to envisage the possible. The ideological pressure to make what is ‘suitable for children’ reductive increases, as does the temptation to retreat into an empty aestheticism that separates form and content making theatre effect.

To do this, we need to create theatre with Drama Events at the heart of it. An Event that occurs not only on the ‘the stage’ but in us in order to connect self and society. Through the analysis and exploration of play text, this Masterclass will explore the dramaturgy of the Drama Event in order to explore theatre making for children and young people who are living on the edge.